Миналата година беше... всъщност много добре знаете каква беше и без да ви казвам. Положителното бе, че за четящите времето прекарано с любими книги някак си се удължи. Та не е случайно, че през 2020-та успях да прочета цели 75 книги. Това е личен рекорд и не, не се състезавам с никого, просто това е факт, който отбелязвам със задоволство :)
Една от целите ми за миналата година беше да прочета поне 60 книги. Както стана ясно тя бе постигната с лекота. Втората бе всеки месец да чета поне по едно произведение от български автор. Шестнадесет са книгите, отметнати в гоодрийдс за 2020-та, така че и по този показател не се изложих.
Няма да ви лъжа - 2020-та бе трудна и това нямаше как да не ми се отрази. Почти загубих желание да пиша за прочетеното. На места го правех със зор и това изобщо не е OK, знам го. Хубавото е, че самото четене продължава да ми носи така познатото удоволствие.
Но да не ви занимавам повече с празни слова. Кои са най-добрите книги, кото прочетох миналата година? Ето ги, подредени в класация, защото си умирам да правя класации :)
Топ 40: НАЙ-ДОБРИТЕ КНИГИ, КОИТО ПРОЧЕТОХ МИНАЛАТА ГОДИНА
40. Явор Цанев - "Гроб съм"
39. Джейсън Мот - "Завърналите се"
38. Хърбърт Уелс - "Война на световете"
37. Мег Уолицър - "Съпругата"
36. Франсоаз Саган - "Добър ден, тъга"
35. Александър Белтов - "Фосикър"
34. Филип К. Дик - "Човекът във високия замък"
33. Звезделин Минков - "Малки спомени за големия Парцалев"
32. Дилия Оуенс - "Където пеят раците"
31. Мики Спилейн - "Дългото очакване"
30. Артър Конан Дойл - "Етюд в червено"
Препоръчвам ви още и "Знакът на четиримата".
29. Дейвид Игълман - "Мозъкът. Това си ти"
28. Габриел Гарсия Маркес - "Хроника на една предизвестена смърт"
27. Карл Сейгън - "Космос"
26. Неделчо Михайлов - "Балкански буквар"
25. Ник Хорнби - "Ега ти животът"
24. Маркъс Зюсак - "Да се биеш с Рубен Улф"
Препоръчвам ви още и "Аутсайдерът".
23. Крис Картър - "Екзекуторът"
Препоръчвам ви още и "Хамелеонът се завръща"
22. Свобода Бъчварова - "Опасен чар"
21. Чарлс Буковски - "Factotum (момче за всичко)"
20. Ромен Гари - "Големият Дрешник"
19. Робърт Силвърбърг - "Човекът в лабиринта"
18. Ъруин Шоу - "Нощна работа"
17. Коджи Сузуки - "Кръгът"
16. Донко Найденов - "Законите на злото"
15. Джеймс Хадли Чейс - "Мис Шамуей размахва вълшебна пръчка"
14. Майкъл Шърмър - "Вярващият мозък"
13. Макс Фриш - "Хомо фабер"
12. Матю Куик - "Наръчник на оптимиста"
11. Майкъл Конъли - "От погрешната страна на раздялата"
Препоръчвам ви още и "Два вида истина"
10. Недялко Славов - "Камбаната"
09. Георги Бърдаров - "Аз още броя дните"
08. Борис Виан - "Човекът вълк"
07. Алън Силитоу - "Самотният бегач на дълго разстояние"
06. Любен Дилов - "Пропуснатият шанс: Из съчиненията на моя компютър"
Препоръчвам ви още и "Да избереш себе си"
05. Джордж Р. Р. Мартин - "Танц с дракони"
04. Петър Бобев - "Симба"
Препоръчвам ви още и "Боа и диаманти"
03. Филип Рот - "Възмущение"
02. Джак Кетчъм - "Съседката"
01. Ю Несбьо - "Фантом"
Препоръчвам ви още и "Жажда". Както и "Полиция". Да, оказа се, че миналата година съм прочел 3 книги от Несбьо.
Не мога да се оплача - в книжно отношение 2020-та бе прекрасна. Хубавите заглавия, които "срещнах" бяха наистина много. Затова и реших да не правя класацията по-обемиста, а и за да не се повтарят авторите, то всичко силно от един и същ писател, което съм отметнал, го вписах като препоръчано.
За много години, приятели! Да сме живи и здрави и никога да не оставаме без хубава книга за четене! ;)
Коментари
Публикуване на коментар