Звезделин Минков - "Малки спомени за големия Парцалев"

Не съм най-големият любител на българското кино, но определено има наши филми, които обичам. Без да съм какъвто и да е познавач, ще кажа, че едни от любимите ми родни продукции са "Тримата от запаса", "Два диоптъра далекогледство" и "Сиромашко лято". Естествено, има и други, но споменавам тези трите свъвсем неслучайно, а понеже в главната роля е моят фаворит сред българските актьори - Георги Парцалев. Пък и се вързва идеално с книгата, за която става дума в момента. Аз и точно затова реших да прочета "Малки спомени за големия Парцалев", защото ми се искаше да узная малко повече за този блестящ актьор, страхотен човек и колорит отвсякъде.
Звезделин Минков, автор на тази малка по обем книга, не е писател и няма и претенциите да бъде име специално в този бранш. Идеята му е простичка - да покаже на възможно повече хора какъв е бил Георги Парцалев. Според мен задачата е изпълнена повече от успешно. Звезделин е бил доста близък на големия актьор и е преживял не една и две твърде интересни случки с него, които е имал желанието да ни разкаже. Личи си, че спомените са се запечатали в съзнанието, понеже достигат до нас изключително живи и свежи.
Получила се е прекрасна книга, която е и своеобразна възхвала към личността Георги Парцалев. Звезделин Минков е уважавал и обичал големия актьор и това си личи от всяко изречение, което е написал. За мен авторът на книгата е абсолютен щастливец, имайки възможността да познава отблизо толкова вдъхновяващ, зареждащ, духовит, но и народен човек.
Ако искате да научите някои по-безизвестни факти за този наитина голям актьор, то книгата е точно за вас. Ако знаете всичко, но желаете да си го припомните - пак четете на воля. Няма как просто човек да не се усмихне или позасмее на някои от описаните случки. Няма ка гласът на Парцалев да не зазвучи в ушите ви, докато четете неговите думи. Ако изберете това произведение, то доброто ви настроение е гарантирано.
Лична оценка: 7.5/10

Коментари