Книжни поредици: Част 1 - прекъснати

Гледах буктюб канали в тубата, където доста от ревюиращите говорят за книжни серии, та взех от там идеята. В серия от постове ще ви запозная с личните ми перипетии относно поредиците, които са минали и ще продължават да минават през ръцете ми. Отначало смятах това да е един пост, но щеше да се получи твърде дълъг, поради което ще ви представя темата в няколко части.
Заглавието на част първа говори само за себе си - прекъснати. Тук е времето да подчертая причината, която е една за всички - заглавията, които ще ви посоча не ми харесват. Това е моето мнение и то не отразява действителността реално, а грубо я изкривява, без обаче да носи вредни последствия за четящите публикацията.

С повечето от спрените поредици съм приключил преди да стартирам блога и това е причината да няма отделни мнения за тях тук. И това са:

Серия "Джак Ричър" от Лий Чайлд
Ричър е пътувщ наляво-надясно бивш военен следовател, който където и да мине среща накакъв вид престъпление или конспирация и от добра душа няма как да не се намеси. Чел съм "Издирваният" и "61 часа" като втората книга ми я похвлиха като една от най-добрите в цялата поредица. Не бях впечатлен.

Серия "Хари Потър" от Джоан Роулинг
Първото книжле бе детско, непретенциозно и ме забавлява. Второто едвам го дочетох, а спомени за какво идеше реч нямам. Явно съм станал непоправим мъгъл.

Трилогия "Напаст" отГийермо дел Торо и Чък Хоган
Като огромен почитател на ужасите си купих трилогията с небивал ентусиазъм. "Заразата" бе просто поносима. "Падението" се чете с кански мъки. Е, не смея да посегна към третата.

Трилогия "Бил Ходжис" от Стивън Кинг
Тук съм чел само "Мистър Мерцедес". Не бе никак слаба, но определено бе ниска топка, особено като за Краля на ужаса. Ревютата за следващите две са предимно негативни, а аз имам с какво да си запълвам времето. Засега съм пас.

Серия "Ниро Улф" от Рекс Стаут
Обичам криминалетата и тук очаквах нещо подобно на приключенията на Еркюл Поаро. Да, ама главният персонаж е мързелив, многознаещ дебелак, който на всичкото отгоре е и мега антипатичен. Няма другаде такъв шопар. Две книги - "На вратата се позвъни" и "Гамбит" - и мачът приключи.

Серия "Д-р Кей Скарпета" от Патриша Корнуел
Ако нямах текстов файл със записани всички книги, които съм чел, нямаше да помня за книга първа от поредицата, озаглавена "Аутопсия", със сигурност. Една безлична история, която не предлага нищо интересно на фона на тоновете качествени трилъри, които ни заобикалят. Тук финиширах буквално на старта.

Серия "Първият закон" и свързаните с нея от Джо Абъркромби
Отново само първата книга ми даде да разбера, че тук освен претенциозно разтягане на локуми, нищо друго няма да открия. От "Гласът на острието" всъщност се сещам само, че някакъв куц изкачваше болезнено стълби. Ами, представете си от около 600 страници книга, 250 да са описание на въпросното изкачване на стъпала. Долу горе това е стилът на Абъркромби - скучни описания на едно и също действие до премала.

Поредица "Светът на диска" от Тери Пратчет
Щом непрекъснато говоря за книги, няма как да продължавам да крия тази мрачна тайна - не харесвам първите няколко книги на Тери Пратчет. Чел съм "Цветът на магията", "Фантастична светлина", "Еманципирана магия" и "Морт". Може би не ми е било времето да захващам серията или пък нататък книгите стават много по-добри, но така или иначе имам толкова за четене, че скоро няма да се върна към този свят.

Серия "Хрониките на Амбър" от Роджър Зелазни
Тук съм проявил голяма доза мазохизъм. Цели пет книги прочетох, като нито една не ми хареса, а после попаднах на инфо, че следващите пет са по-слаби. Бай бай амбърови хроники.

Пристъпваме смело към поредиците, спрени след стартирането на блога. Тук ще ви посоча и линкове към мненията ми.

Поредица "Тъмната кула" от Стивън Кинг
Три прочетени книги, като само втората ми хареса. Нестандартно фентъзи, но по начин, който не ми допада. Не е моята халба бира това.
"Трите карти"
"Пустош"

Серия "Скълдъгъри Плезънт" от Дерек Ланди
Дал съм мнението си и за първите две от серията. Нямам никаква идея как хората се прехласват по подобни глупости.
"Скълдъгъри плезънт"
"Да играеш с огъня"

Поредица "Белгариада" от Дейвид Едингс
Три заглавия от поредицата и се убедих, че се случва едно и също по един и същ начин. Нашите вървят от точка А до точка Б, като по пътя срещат лоши и си устройват селска забава с три букви. Праволинейността е безобразна и нямах друга алтернатива, освен да вдигна ръце от поредицата.
"Пророчеството"
"Кралица на магиите"
"Магьоснически гамбит"

Знам, че за някои серии най-вероятно съм в грешка. Обаче към този момент се чувствам по точно този начин и няма какво толкова да се направи по въпроса. Може би в по-късен етап, когато наистина нямам какво да чета, ще преразгледам възможността да се върна към някои от пренебрегнатите светове и герои. Може би.

Коментари