Spenser Confidential (2020)

Спенсър е ченге, пратено за пет години зад решетките, заради побой над свой началник. Заварваме вече бившия полицай тъкмо в дните му, когато излиза от затвора. Още неустановил се като хората, както се казва в нормалния живот, Спенс научава твърде неприятна новина - същият този началник, който е понатупал в миналото, бива прясно елиминиран. Познайте сега кой е заподозрян номер едно. Нашият човек не може да стои мирен в подобна ситуация - най-малкото е заинтересована страна в случая.
Филмът е адаптация по романа "Хазарт" на Ейс Аткинс, който продължава серията на автора Робърт Паркър за коравото бостънско частно ченге Спенсър. Специално тази не съм я чел, но съм чел доста други за същия този герой и точно поради тази причина ми се струва, че донякъде съм компетентен да се изкажа по въпроса.
Преди всичко за мен винаги е било грешно да се започне филмирането на книжна поредица, от която и да е друга книга освен първа. Тук по-скоро романът е под номер n-ти. Демек създателите на лентата са започнали отникъде. К'во ти пука? Ще пита някой. Пука ми, бате, 'щото са се омазали яко. Нито крайният им продукт е готин, нито нищо.
В главната роля имаме привидно удачен актьор, който честно казано дори харесвам, като това е Марк Уолбърг. Нали знаете как, когато даден артист пасне за някоя роля, си казваме, това е точният човек и не бих си представил друг на негово място. Е, тук случаят въобще не е такъв, понеже Уолбърг не е Спенс. Естествено, слабият сценарий спъва баце Марки, но и той е в режим дежурен моуд и играе с най-базовите си разбирания за екшън-комедия, без да внася в образа нещо специфично. Убеден съм, че Уолбърг не е чел книга на Робърт Паркър през живота си. Разубедете ме с доводи.
Режисьорът Питър Бърг по нищо не личи да е бил вдъхновен за направата на "Конфиденциално за Спенсър". И не, не съм хейтър, който си умира да плюе. Напротив, дори съм бил упрекван в липса на вкус, понеже харесвам доста от филмите на Бърг, включително и другите, в които в главната роля е кастнат Марк Уолбърг. Двамата движат заедно от известно време и по принцип нещата им се получават, но тук определено са неглижирали ситуацията и си личи отдалеч, че не са се престарали.
Друга лична болка ми бяха някои от поддържащите персонажи, като най-зле представен беше Хоук. Последният е персонаж от книжната серия, участващ от самото ѝ начало. Тук двамата със Спенс току що се запознават. И вярно е, че книгите са ми създали някакъв образ на въпросния Хоук, но никога не съм си го прдставял като хлапашки намусен, тромав и вечно зяпащ като теле в желеница персонаж. Другите второстепенни герои не заслужават въобще да ги обсъждам - нито внасят достатъчно свежест, нито ме изкефиха, в който и да било отделен момент.
Като за филм в жанра екшън, екшънът тук е брутално невдъхновен. Да го нарека стандартен би било преувеличено. Истината е, че направо си е слаб. Да, олдскул е и се залага на тупалки и престрелки, а не на специални ефекти, обаче всички участващи в битките изглеждат толкова уморени. За мен в продукцията няма ни една екшън сцена, която да остане запомняща се и която да ми се прииска да си пусна пак. И не се подлъгвайте по R рейтинга, който е най-вече заради нецензурния език. Битките, както казах, са си твърде лейм. А частта с комедията, от това екън-комедия, странно липсва.
Ако ви се гледа здрав екшън, направен като хората, си пуснете "Extraction". Отново е на Netflix, но при всички положения е съвсем друга бира. А "Конфиденциално за Спенсър" не заслужава вашето внимание, освен ако нямате навик да се приспивате с посредствени филми.
Лична оценка: 3/10

Коментари