Saw 3D: The Final Chapter (2010)

Воден от нвиждана заблуда, допълнена от откровена глупост, навремето отидох да гледам "последния" филм от минисериала "Убийствен Пъзел" на кино. Никой не ми се върза на акъла и следователно никой не се нави да дойде да го гледа с мен (защо ли?), но аз много добре знам, че и сам войнът е сам и без да му мисля се запътих към мола. Честно да си кажа, подлъга ме това пусто 3D. Влязох в киносалона като пич и следващият факт, който се набиваше на очи беше, че съм сам в залата. Цяла 3D прожекция изцяло за мен! Тъпото е, че може би ако бях попаднал в някоя игра на Пъзела щях да си изкарам по-весели 90-десет минути, отколкото да гледам тази "финална" част на небезизвестната сага.
Но нека си припомним как завърши шеста част, която всъщност си бе и доста прилична. В нейният край Хофман бе в незавидната ситуация да има железен капан на главата си, който при задействане след броени минути, ще му направи фейса да изглежда "ухилен до уши". Обаче нашият човек, светкавично съобразителен, си разби с металната предна част на капана лявата ръка, за да може да я направи на пихтия и така да я измъкне от въжетата, с които е вързан.
Веднъж измъкнал се от стола, за който бе вързан, Хофман си забучи главата в единия джам на стаята, който бе с метални решетки и така при задействането си, капанът се отвори само наполовина, възпрепятстван от решетките. Така детективът се измъкна само с леко разпорена буза и смачкана на паАстет ръка.
А как започва седма част? Директно оттам където свърши шеста, но вместо да отиде в болница и да бъде оставен на лекарски грижи, този юнак, за когото досега говоря, сам хваща иглата и конеца и със смачканата си ръчичка, която тук вече е достатъчно укрепнала (странно), извършва крайно прецизна операция и си зашива сам разпраната буза! Уау, какво начало!
При положение, че върху капана бяха отпечатъците на жената на Пъзела, а Хофман е разпран от точно този капан, много по-добре щеше да е за сюжета, женската да попадне в затвора, защото очевидно тя е помощника на Джон, а детективът в болница и след възстановяването му да продължи да подлага на изпитания своите жертви. Обаче нещата не се развиха както си мислех аз, което е нормално, все пак не съм сценарист, а тръгнаха в пагубна посока. Каква е тя ще разберете след като изгледате това безпомощно кино творение.
Актьорската игра е сведена до самия минимум, като някои от изпълненията бяха трагични. Капаните обаче са добре замислени и кръвта е в доволни количества. 3D-то не е нужно никому и според мен то изобщо не засилва ефективността на продукцията.
Краят на "Убийствен Пъзел 7" е толкова измислен и нелогичен, че чак причинява остър главобол. Като цяло това е най-слабата част от всички досега и вместо да изяснява нещата, тя обърква зрителя допълнително.
Лична оценка - 3.9/10.

Коментари