Валентин Попов - Вотан - "Брод през световете"

„Брод през световете” е сборник с разкази, представител на хорър жанра, в който са поместени 21 на брой истории. Книгата на Валентин Попов - Вотан е с обем около 150 страници и понеже никога не ме е бивало по математика, вие си направете сметките по колко иде средната дължина на произволен такъв. Аз от своя страна заемам твърдото мнение, че спрямо големината на произведението, разказите са твърде много. Някои от тях са брутално кратки и буквално няколко дни след прочита им, вече не ги помня. А проблеми с паметта нямам.
И тук не е въпросът до мрънкането и нехаресването. Това всеки го може. Въпросът е, че така не се прави и можете да си направите справка например, с която и да било част от кървавите книги на Клайв Баркър, където за около 200 страници, срещаме едва пет порции ужас. Докато в „Брод през световете” едно петнадедетина, силно казано, сюжета, са разгърнати в по от две до пет странички. Така по-сериозните звучат като притчи, елементарни и недоразвити идеи или объркани халюционации, а след единият, който ми се видя така по-забавен, още не мога да се отърва от усещането, че четох анекдот.
Другото, което е риъли лейм при този подход е, че хитро се опитва да се измъкне от критикуване. Вотан може да каже, че такъв е форматът. И аз съм ОК, ако разказчетата от този тип бяха не повече от три. А сега, след като този презсветовен брод вече не крие тайни от мен, аз сам се окуражих, че видиш ли, защо да не може и моя милост да пропише разкази? Не изглежда трудно. Само че е, просто не това е начинът, а авторът ще ме прощава.
Кое харесах ли питате? „Terae Filius”, „Брод през световете”, „Влакът”, „Лица в снега” и „Дневникът на един луд” са разказите, които доказват, че Вотан има какво да предложи. Реално ако и останалите неща бяха на същата висота, то сборникът щеше да е едно приятно жанрово четиво, но случаят определено не е такъв. Сега без да съм наистина раздразнен от някакъв очеизваждащ кусур в стила на автора, изключвам два-трите откровено малоумни разказа, аз няма как да дам положително мнение.
Лична оценка: 5.2/10

Коментари

  1. Много благодаря за прочита на книгата ми! Ще взема бележките Ви под внимание.
    успех!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз благодаря и се извинявам за сблъсъка ви с това мое мнение. Някак не съм го очаквал... Както и да е, явно пак съм бил краен в изказванията си, което си ми е тежък кусур на модела. Накратко казано, обичам по-дълги разкази, а тези които сте представили в книгата и отговарят на това условие си ги бива. Ще очаквам следващите ви произведения с интерес, благодаря за вниманието, страхотен жест!

    ОтговорИзтриване
  3. Няма никакъв сблъсък. Срещал съм най-различния мнения, но за мен наистина е важна обратната връзка и се старая да се съобразявам с нея, затова ѝ пускам понякога един сърч, за да видя кой какво мисли :)
    Препоръчвам Ви, ако желаете, да следите читанка, където най-скоро ще пусна безплатна нова книга "26 истории". Там повечето разкази са наградени или отличени от различни конкурси, но имайте предвид, че повечето конкурси имат ограничение за брой знаци или думи.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Добре, звучи интересно. Ще се оглеждам :)

    ОтговорИзтриване
  5. Както Вотан, така и аз обичам обективното мнение, а не накъдрени и напудрени безсмислици, които само объркват и подвеждат читателят. Стилът и формата на разказите на Валентин Попов имат своите слабости и съм сигурен, че той си дава сметка за това, но си личи, че не спира да се развива и провокира, както ще установите в следващият му сборник "Пеперудите и Лайла" или в предстоящите 26 разказа, които са отличени в различни конкурси и достойно са извоювали своята висока стойност. Различен и провокативен Вотан не е за хора с осакатена фантазия и други сетива...! Лично аз оценявам и съм благодарен за вашето ревю и мнение! :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Очаквам с нетърпение следващите негови творби, но само искам да спомена, че моето мнение е много далеч от обективно. Реално това са си мои мисли, които не би трябвало да касаят никой друг. Но съм напълно съгласен, че напудрените глупости не са от полза за никого. Благодаря за включването ;)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар