Книжни поредици: Част 2 - изчетени

Това май ще е публикация, колкото да има нещо. Имам записани поредиците, които съм прочел, но от повечето от тях помня или много малко, или почти нищо. Това ме подсеща за причината да създам този блог - след всяка отметната книга да изложа поне кратко резюме, което да ми припомни по удобен начин за какво е ставало дума в произведението. Уви, блогът се пръкна късно а преди това имам много изчетени страници в различни жанрове. Както и да е, това няма да ме спре да посоча поредиците, които съм прочел от до. Ще се опитам да оставя и по кратък коментар, въпреки че това няма да е от особена нужда, все пак книгите са широко известни.

Средната земя я пребродих - Джон Р. Р. Толкин ме разведе лично
Няма да забравя как когато си купих предния електронен четец Sony PRS 505 първите неща, които прочетох бяха на големия Джон Р. Р. Толкин. Започнах с "Хобит", разбира се, а до ден днешен едни от любимите ми книги са "Силмарилион" и "Властелинът на пръстените". Нямам за добавяне.

Серия "Аззи" от Роджър Зелазни и Робърт Шекли
Хронологията е следната: "Донеси ми главата на принца", "Ако с Фауст не успееш" и "Просто шеметен фарс". Кратки и забавни, ако си падате по шеговити пародии, ще ви харесат. На мен ми бяха допаднали.

Серия "Землемория" от Урсула Ле Гуин
Прочетено и забравено. Смътен спомен - повече философия и разсъждения, отколкото епика или магия. Общо впечатление - бяха ми харесали книгите.

Серия "Емил Боев" от Богомил Райнов
Една супер добра българска поредица за нашенския Джймс Бонд в лицето на разузнавача Емил Боев. Девет заглавия, които нищо не би трябвало да ви спира, че да прочетете.

Серия "Игрите на глада" от Сюзан Колинс
Първата книга ми беше харесала. Втората също, макар и да се повтаряше схемата донякъде. Третата част обаче ми бе скучна и глуповата. Не бих препоръчвал поредицата чак до откат.

Серия "Филип Марлоу" от Реймънд Чандлър
Серията за частното ченге е неповторима и завинаги ще си остане сред любимите ми. Наскоро писах за Марлоу ЕТО ТУК.

Серия "Ханибал Лектър" от Томас Харис
Зверски добра трилогия, като лично аз най-много тача "Червения дракон". Това тук е за хардкор хорър феновета, както и за тези, обичащи добре развити и качествени злодеи.

Серия "Разделената империя" от Марк Лорънс
Тук харесах само първа книга, но няма да почна да я превъзнасям. Втора и трета ми бяха мъка голяма. Отвратителен централен персонаж. Ето мнението ми за "Императорът на тръните".

Серия "Вещерът" от Анджей Сапковски
Само след две прочетени книги и вече бях пуснал блога на бял свят, така че за Вещера съм говорил прекалено много.
ВСИЧКО ПО ТЕМАТА ЩЕ ОТКРИЕТЕ ТУК!!!

Ето и линк към предната част на серията Книжни поредици - ПРЕКЪСНАТИ.

Коментари