Чък Паланюк - "Боен клуб"

Преди седмица я прочетох книгата и не че не мога да се наканя да напиша нещо за нея, а просто нямам какво толкова да споделя като впечатления. Но въпреки всичко, следвайки няколкото прости правила на този блог, аз все пак запретнах късите ръкави и ето - ще ви предоставя някакъв текст.
За какви правила говоря?
Първо правило - да пиша за всяка прочетена книга.
Второ правило - да пиша за всяка прочетена книга.
Трето правило - да съм честен пред вас, но най-вече пред себе си.
Четвърто правило - в блога пиша само аз.
Пето правило - драскам без много много да се замислям.
Шесто правило... Стига толкова, тези и без това сега ги нахвърлях, не ми се разсъждава още повече, че да не ме заболи главата.
Главният персонаж в романа работи скапана работа и живее скапан живот. Страда от безсъние, а за да се чувства по-добре ходи на събирания на тежко болни, където слуша за чуждите проблеми.
Лъч светлина в битието му е запознанството с друга странна птица на име Тайлър Дърдън. Двамата се сближават неимоверно и въпреки, че различията в характерите им са очевидни, те все пак действат повече от добре в екип. Това, което успешно създават е бойния клуб. Няма да пиша за него, понеже за него не се говори. Но това е само началото. Бунтът им има къде къде по-възвишени цели за постигане, та на дневен ред стои осъществяването на нов проект. И за него не се говори.
Без да бях проверил, бях готов да се обзаложа, че това е ранна творба на Чък Паланюк. Вече му бях чел "Оцелелият" и "Приспивна песен", които харесвам, а "Боен клуб" е доста по-хваленото произведение. След прочит мога само и единствено да се чудя "защо?".
Точно така, романът не ми хареса изобщо. Грозна проза, слаби персонажи, много повторения и куп други забаламосващи трикчета, които ме отдалечаваха и отдалечаваха от идеята да съм съпричастен към случващото се.
Не можах да извадя цитат, понеже не харесах такъв. Скрийншот също няма да има - не виждам смисъл да четете дори и страница от тази безсмислица. Общо взето, това е книга, която когато и да не прочетете, все ще сте на прав път.
Лична оценка: 2/10

Коментари