Сибин Майналовски - "Змии в стените"

След като прочетох, меко казано катастрофалния, сборник с разкази "Сянката" на Сибин Майналовски, тържествено обещах, че ще дам втори шанс на автора. Вторият шанс се зове "Змии в стените", отново разкази предимно на ужасите, като има и няколко фентъзи такива, турени за цвят.
Вижте първо съдържанието на книгата:
Произведенията са доста, по-точно двайсет и три на брой, като за г-н Майналовски сентенцията "количеството за сметка на качеството" явно не означава нищо. Включен е и предговор от автора, който започва с изречението "Не четете тази книга.". Едно уместно и твърде на място предупреждение, което нямах благоразумието да послушам.
Нямам намерение да разглеждам разказите поотделно, защото ще е загуба на време, все пак не ми харесаха изобщо. По-лошото обаче е, че творчеството на писателя не е мръднало качествено и на милиметър от това, представено ни в "Сянката".
Повечето от разказите са кратки и безсмислени. Нито твърде ужасни, ното поне малко забавни, в случаите, в които правят опити в тази насока. Четат се бързо и не оставят никакъв спомен. Като кратък летен дъжд са. Пада в най-голямата жега и уж разхлажда, ама след него горещината се завръща двойно, да не говорим, че става и задушно.
Три от историите ми бяха особено глупави:
"Кюлотите на вещицата" - ярък пример за празнословие. Един от най-дългите разкази в сборника и преспокойно е можело да се мине и без него. И да искам не мога да го разкажа - представете си поредица от действия, които не донасят нито вреда, нито полза на някого.
"Драконът Тодор" - в него става дума за дракон с обратна резба. Се-ри-оз-но.
"Последният хорър разказ" - няма значение какво става в него. Аз го прекръствам на "Последният разказ на Сибин Майналовски, който чета". Малко дълго заглавие и доста спойлърско. Ще го включа в моя сборник с разкази. Неее.
От всичко, което съм прочел досега от автора разбрах, че обича котета. И мрази. Почти всичко друго. По много. Плюе по жени, мъже, ревящи и досадни деца, медии, привички, някои произведения на чуждестранни автори, други жанрове, освен хорър.
Прочетете само предговора и ще разберете за какво говоря. Лично аз пожелавам много успехи на автора, да бъде малко по-обран, не, много по-обран и да е жив издрав. Аз бях дотук с творчеството му.
Лична оценка: 3/10

Коментари