Justice League (2017)

Обнадежден от отсъствието, поради смърт, на Супермен, злият завоевател на светове Степенулф, решава, че отново трябва да нападне Земята. Казвам отново, защото преди много много време е правил опити в тази насока, но тогава амазонки, атланти и хора се обединили и успели да го прогонят.
Сега този неописуем урод иде отново с армията си от зъбати и пискливи парадемони. За да се намира на работа, злодеят търси три сандъка, които ще му фадат власт, отворяща му широко вратите към господство над земляните. Батман обаче му хваща спатиите и решава да събере няколкото предварително набелязани свръххора в супер отбор. Още повече, че Жената чудо вече е известена за предстоящата заплаха и е напълно съгласна с Брус Уейн. И така след удивително безлични първи срещи с предстоящите основни действащи персонажи, бандата на Шаро е сбрана и се състои освен от споменатите вече Батман и Жената чудо, още и от Киборгът, Светкавицата, Аквамен и разбира се (закъде без мен?) Супермен.
Този тъй наречен тим е познат на феновете на комикси като Лигата на справедливостта и обединява едни от най-разпознаваемите супергерои на DC. Тъпото е, че въпреки огромния си потенциал, филмът в най-добрия случай може да бъде наречен единствено компромисен.
Сюжета е повтарян, преповтарян, препреповтарян даже и колкото и пре-та да сложите пред повтарян няма да сбъркате. Твърде много се залага на специалните ефекти, вместо да бъде разказана увлекателна история със симпатични герои. А то едни специални ефекти... да кажем просто, че много много не ги бива. Но това не е болка за умиране, дори да бяха пипнати отвсякъде, съм забелязал, че на хората им втръсна вече от мащабно-батални компютърно генерирани сцени.
Злодеят също не ме издразни. За визията му няма да говоря. Вярно е, че си беше стандарно плосък, колкото да има там някакъв гадняр. Но друго не съм и очаквал, в тея филми по комикси много трудно се среща качествен злодей. Дори предимно хвалени лоши, като втръсналия ми до безумие Локи и карикатурата Ултрон, за мен са зле, така че сигурно ме разбирате.
Екшънът бе неуверен и калпаво заснет. Бързо забравим и без някаква дори първобитна хореография.
Обаче едно нещо ме издразни жестоко - Батман. Версията на Бен Афлек, която заслужено бе поощрена след "Батман срещу Супермен", тук тотално цикли. Толкова мижитурски Човек-прилеп не съм вярвал, че може да ни бъде показан. Той нямаше яки реплики, джаджите му бяха малоумна шега, а в боя се прояви като тромав селски катил. Батман бе напълно безполезен за тъй наречената лига - та той едва се справи с няколко рандом парадемона, да не говорим, че през останалото време бе посиняван и разглобяван.
Чувал съм, че в анимациите и комиксите той бил лидерът на отбора. Аз подобно нещо тук не усетих. А без маската, като Брус Уейн, ми беше прекалено тъжно изглеждащо мрънкало.
По едно време, докато вървеше финалното меле, дори се притесних за клетия Човек-прилеп. Направо си се уплаших, понеже така се случи, че Жената чудо бе временно отстранена, Аквамен бе разхвърлян, а Светкавицата и Супермен пратени нанякъде, че при едно засилване на Степенулф, помислих си, че отива към Батман. Викам си тука тоз ако го отпере - край! И няма да има възкресяване, братко!
Толкова беззащитен, без никаква стратегия за това как да помогне дори и на себе си, тъмният пазител на Готам сигурно никога не е бил. Той бе срамно засенчен и изглеждаше по-скоро като излишен товар. Да не говорим, че членове на тима се гавреха с него на темата. Нашият стои като глупак и кима.
И последно, понеже нямах намерение да пиша много, ще спомена Супермен (за къде без мен?). Той се появи по неочакван за мен начин. Начин, който определено не ми хареса, но да кажем, че приемам. Обаче след като живна и по-късно тръгна да помага на другите от лигата, тоя хаймана тотално ги обезличи. Той ги съсипа бе! Няма да е преувеличено да кажа, че така представен, отборът води безсмислено съществуване. Супермен е напълно достатъчен, другите могат да бъдат преспокойно разпуснати. Разпускаай!
Много се изприказва за хуморът. Да, присъстват някакви лафчета, повечето, от които бяха в рекламите, но истината е, че не ми бе до смях. Филмът не се е получил и независимо от насила набутаните майтапи, това е повече от видно. Жалкото е, че "Лигата на справедливостта" ще си остане като заглавие, което просто става за едно гледане.
Лична оценка: 4.6/10

Коментари