Джордж Р. Р. Мартин - "Танц с дракони"

 

Вече може да се каже, че съм разочарован. Не, не от книгата. "Танц с дракони" е грандиозно фентъзи, което отстъпва със съвсем малко на предните четири части от поредицата "Песен за огън и лед". Почти незначително дори. Огорчението ми е от съвсем друго естество.

Както винаги, така и в този случай, се показах като непоправим наивник. Започвайки преди време епичната серия на Джордж Р.Р. Мартин, то аз бях искрено убеден, че когато прочета и последната пета част, то вече няма как авторът да не е изкарал и шестата. Нищо подобно обаче. И сега аз просто се присъединявам към ордите, очакващи продължението. Още повече, че съм убеден, че разликите със сериала ще се задълбочат и то определено в полза на книгата. 

Единственото, което ми остава е да се въоръжа с търпение. Надявам се не овче.
Иначе казах, че "Танц с дракони" отстъпва на предните книги, защото е малко по-дълга, в нея има по-малко действие, а описанията на места са сякаш безкрайни. Това обаче въобще не ми попречи да се насладя на всяка проклета страница. Приключенията на Тирион, Джон, Смрад, Денерис, Бран, Станис, Давос, както и на куп други герои, въобще не ми бяха безразлични.

Описаните в произведението събития чисто като времеви интервал съвпадат почти изцяло с тези от "Пир за врани", така че думата продължение тук не е съвсем на място. Това обаче е дребно уточнение, което самият Джордж Мартин прави още в началото. Това, което не прави този книжен злодей обаче е, че не пуска следващата книга и кара хората да издивяват. Това не е OK.

А вие не му мислете и смело се впускайте в танца с дракони. Не се притеснявайте ако не знаете стъпките. Драконите също не ги знаят. За това и упражнението е толкова непридвидимо. Пък и дяволски опасно.

Лична оценка: 9.4/10

Коментари