Херман Хесе - "Степния вълк"

Херман Хесе ни поднася не без самочувствие творбата си "Степния вълк". В нея срещаме саможивия Хари Халер - човек, който се е оттеглил в усамотение, далеч от градската шумотевица и хорската суета. Подобен тип поведени обаче често се оказва трудно за прилагане, а светът все намира начин да срещне избралите го със своите човешки представители.

Романът има своите почитатели, които от своя страна подозирам пък имат своите аргументи в защита на произведението, но и в големия си процент това ще да са хора с претенции, че разбират от литература. И най-вероятно разбират, бих уважил това им мнение. За мен лично "Степния вълк" бе достатъчно приятна за четене, че да я довърша, но това е и едно философско четиво, граничещо с поезията, в което ми се искаше да има повече емоционалност.

Харесаха ми моментите с главния герой и куртизанките. Говоря за тези в средната част на повествованието, но като цяло началото ми бе тромавичко, а финалът размит. Може би срещата със стария познат също ще я помня с добро. Не бих казал, че препоръчвам с две ръце "Степния вълк", но И СЪС СИГУРНОСТ АЗ не разбирам кой знае колко от литература :)

Лична оценка: 6.7/10

Коментари