Петър Бобев - "Симба"

Миг преди животът му да бъде отнет, малко лъвче бива спасено от инспектор на резерват и неговите другари. Това е лъвицата Симба, която израства отгледана от въпросната компания. Дълго време тя не вижда причина да се отделя от своите спасители, но идва моментът, пред който всички сме безсилни - природата има свои закони и повелята ѝ е ясна. Лъвът е хищник, който трябва да живее сред себеподобни в подобаваща за него среда.

За мен лично това бе неочаквано силна повест. От известно време чета книгите на Петър Бобев, като досега съм се запознал само с три ("Разум в бездната", "Фаетон", Боа и диаманти"), но поне към този момент "Симба" е най-доброто попадало ми от автора. В случая дори не говоря за добро произведение спрямо другите негови, а за отлична творба, откъдето и да се погледне.

Превъзходно описаните персонажи са един от основните козове на книгата. Освен инспектора Валтер Руднер и неговия приятел Кирагангано от племето масаи, ще се запознаете още с магаре с лидерски заложби, избухлив, но предан носорог и едно безподобно шимпанзе, което шофира и пуши. Към тях прибавете и лъвицата "Симба" и имате една необичайна задруга, която никак не се среща често.

Това, което ме спечели обаче бе описанието на живота в саваната. Природата ѝ е представена по един напълно достоверен начин. Не от рода на някоя дисни приказчица, а като място, където всяка една секунда се пръква живот, а в следващата такъв бива погубен. И то с безучастна бруталност, при която нито може нещо да се стори, нито можем да виним някого. Такъв е ходът на живота по тези места.

В действителност "Симба" е жестока книга, която коректно ни представя живота на обитателите в саваната. Но това е и произведение за голямото приятелство и себеотрицанието в негово име. На мен ми влезе под кожата и ми подейства много зареждащо.

Лична оценка: 10

Коментари