Алън Силитоу - "Самотният бегач на дълго разстояние"

"Самотният бегач на дълго разстояние" е сборник, който включва девет прекрасни разказа. Може би единствено за "Мистър Рейнър, учителят" не мога да кажа, че ми стана любим, но това изобщо не означава, че е лош. Никак даже, просто в тази подборка такъв тип произведение няма да откриете.

Специално с едноименния разказ, който се явява и откриващ, имах разминавания по отношение на очакванията, но това не се отрази на възприятията ми и той подобаващо ме изкефи. Бях си наумил, че в него ще става въпрос за някой маратонец и бягането ще е на преден план, а всъщност случаят е съвсем различен. Историята ни представя проблемно момче, намиращо се в поправителен дом, което се готви за състезание. Естествено, бягане има, но не е то водещото. Главното са мислите, които препускат из главата на централния персонаж, докато тича петте си мили. Младежът далеч не може да бъде наречен примерен, но гледната му точка определено е адекватна, а някои от прозренията му са същински попадения.

Не искам да се впускам надълго и нашироко за всяка една история поотделно. Никакъв смисъл не виждам. Книгата е кратка, много приятна за четене и аз силно препоръчвам да и обърнете внимание. Няма как обаче да не си кажа коя бе творбата, която ми напълни душичката. Това бе "Картината с рибарската лодка". Невероятно емоционален разказ. Историята на мъж, който след като се разделя с жена си, дълги години продължава да живее сам. Много време след раздялата той има визита... Посетен е от съпруга си. Но каква ли е причината?
Иначе "Мачът" ще се превърне във фаворит за всеки футболен фен. Но независимо дали сте такива или не, то ако сте почитатели на добрата литература, в което искрено вярвам, захапвайте здраво книгата.
Лична оценка: 9.4/10

Коментари